Zapraszamy Mamy, Ojców, dzieci do żoliborskiego “Klubu Mamo Tato” na zajęcia- zabawy dla dzieci i rodziców, rozmowy “przy kawie” dla rodziców.
Spotkania odbywają się przy ul.Cieszkowskiego 1/3lok.76. Są to zajęcia nieodpłatne- dofinansowane przez Urząd m.st.Warszawy.
Zapisy TUTAJ
Zajęcia prowadzą:
Anna Rymarczuk – środa, godzina 9:00 – 11:30
Joanna Strzeżysz czwartek godzina 9:00 – 11:30
Jaki jest cel zajęć , które organizujemy w Klubie?
W zajęciach z dzieckiem może uczestniczyć Mama, Tata, Babcia, Dziadek.
Celem zajęć jest stymulacja do wszechstronnego rozwoju dziecka. W czasie każdego spotkania oddziaływania są świadomie dobierane tak by kształtować nowe umiejętności, utrwalać nabyte sprawności i rozwijać zmysły. Poprzez zabawę dziecko kształtuje schemat własnego ciała, uczy się orientacji w przestrzeni, doskonali motorykę małą i dużą.
Z naszych obserwacji wynika, że dzieci, które korzystały w takiego rodzaju zajęć łatwiej przechodzą proces adaptacji do przedszkola.
Takie wspólne baraszkowanie pozwala lepiej poznać swojego malucha oraz buduje bliską więź pomiędzy dorosłym a dzieckiem. Dzięki obecności innych dzieci maluch uczy się swoich pierwszych kontaktów społecznych, a opiekunom daje możliwość spotkania innych rodziców i wymianę doświadczeń.
To czas przeznaczony na wspólne bycie i działanie z dzieckiem, podążanie za jego potrzebami, wspólną radosną zabawę i rozwój psychomotoryczny. Spotkania dostarczą również rodzicom pomysłów na kreatywne spędzania czasu z dzieckiem i edukacyjne zabawy.
Podczas zajęć wykorzystywane są różne metody pracy m.in.:
Elementy Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
To metoda która poprzez ruch stymuluje rozwój społeczny, emocjonalny i poznawczy dziecka. Celem tej metody jest rozwinięcie świadomości samego siebie, własnego ciała i otaczającej przestrzeni a także nawiązanie bliskiego kontaktu z innymi osobami po przez ruch i dotyk.
Zabawy fundamentalne
To program wspierania wszechstronnego rozwoju dzieci oparty na teorii 8 inteligencji Gardnera (językowej, logiczno-matematycznej, muzycznej, przestrzennej, interpersonalnej, intrapersonalnej, ruchowej i przyrodniczej). Zabawy pozwalają dziecku poznawać otaczający świat a rodzicom możliwości dziecka.
Zabawy różnymi technikami plastycznymi
Przesypywanie kasz, ryżu, wyrabianie masy solnej czy malowanie palcami to działania, które sprawiają dziecku wielką frajdę jednocześnie kształtują w nim poczucie sprawczości, sprzyjają rozwojowi koordynacji wzrokowo-ruchowej a także dają możliwość poznania różnych bodźców dotykowych.
Projekt współfinansuje: